Od 1993r jedną ze specjalizacji naszej firmy stała się: regeneracja belek zawieszenia tylnego w samochodach francuskich.
Koncern PSA (Peugeot, Citroen) stosuje w swoich samochodach zawieszenie tylne z wleczonymi wahaczami (zawieszenie niezależne) ułożyskowanych na łożyskach igiełkowych (np. Partner,Berlingo,206,Xsara) lub rolkowo-stożkowych (np.C5,Xantia,C15).
Zużycie belki można podzielić na trzy następujące etapy:
- Na skutek rozszczelnienia układu (zwykle 40-60 tys.) do łożysk igiełkowych zaczyna przedostawać się woda, zwiększa się luz między czopem wahacza a łożyskiem. Najczęściej na tym etapie wystarcza wymiana łożysk i uszczelniaczy – szacunkowy koszt naprawy 400-500 zł
- Jeżeli pomimo pojawienia się luzów, samochód jest ciągle eksploatowany zużyciu ulega czop osi wahacza – dodatkowy koszt 120 – 150 zł/ 1 strona
- W ostatnim etapie ulega zniszczeniu gniazdo łożyska wahacza tylnego, konieczne staje się tulejowanie – koszt 100-120 zł 1 szt.
W przypadku braku możliwości tulejowania istnieje konieczność wymiany zużytego elementu na nowy.
Przykładowe ceny: belka tylna (bez wahaczy, dot, 306,Xsara) – 390 zł, wahacz tylny Partner, Berlingo – 330 zł.
Wymiana zestawu naprawczego z łożyskami w samochodach Citroen C5, Xantia, C15: 250-300 zł/1 strona.
Uwaga! Podane ceny są cenami szacunkowymi – dokładna wycena regeneracji jest podawana po demontażu belki z auta. Wszystkie ceny zawierają koszt części i robocizny.