ELF EVOLUTION SXR 5W30 jest najnowszej generacji, paliwooszczędnym, wielosezonowym olejem silnikowym. Dzięki zastosowaniu ultra nowoczesnej technologii opartej na specjalnej formule IMF (Intra Molecular Friction) – specjalna hydro-syntetyczna baza XHVI, pakiet modyfikatorów tarcia i specjalnych dodatków znacznie zmniejsza opory tarcia wewnętrznego oleju co daje obniżenie tarcia w silniku i doskonałą ochronę silnika.
ELF EVOLUTION SXR 5W30 dzięki zastosowaniu formuły IMF(Intra Molecular Friction)gwarantuje doskonałą ochronę silnika przy znacznej oszczędności paliwa.
Zastosowanie
- ELF EVOLUTION SXR 5W30 jest szczególnie zalecany do smarowania wszystkich nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych: pracujących na benzynie ołowiowej i bezołowiowej, wielozaworowych, wolnossących i z turbodoładowaniem, również i tych, które wyposażone są w katalizatory spalin. Może być on stosowany w jeździe miejskiej i po autostradzie z dużą prędkością, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych.
Właściwości
ELF EVOLUTION SXR 5W30 posiada:
- doskonałą płynność w niskich temperaturach, co w połączeniu z odpowiednio dobranym i dodatkami antyzużyciowymi zapewnia: łatwy, oszczędzający akumulator rozruch silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących jego części, szybkie osiągnięcie optymalnej temperatury pracy,
- wycisza pracę rozrządu w silnikach z hydraulicznym sterowaniem zaworów,
- bardzo wysoki wskaźnik lepkości zapewniający odpowiednie smarowanie w wysokich temperaturach związanych z pracą silnika przy wysokich obrotach i pod dużym obciążeniem (np. jazda sportowa),
- wyjątkową stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami myjąco – dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów, osadów i szlamów,
- bardzo niską temperaturę krzepnięcia oleju pozwalającą na użytkowanie go w najtrudniejszych warunkach,
- szczególnie niską lotność, co zmniejsza zużycie oleju w silniku,
- całkowitą neutralność w stosunku do powszechnie stosowanych uszczelek,
- doskonałe własności antykorozyjne i antypienne.
Normy i specyfikacje:
- ACEA 2002: A5/ B5
- API: SL / CF – ENERGY CONSERVING
- RENAULT: wszystkie typy (oprócz silnika 1.9 dCi i Clio II 2.0 16V 165 KM)
Dane techniczne:
- Gęstość w temperaturze 15°C kg/m3 855
- Lepkość kinematyczna w temp. 40°C mm2/s 51
- Lepkość kinematyczna w temp. 100°C mm2/s (cSt) 9,84
- Lepkość dynamiczna w -15°C m.Pa.s (cP) <5180
- Wskaźnik lepkości – 168
- Temperatura zapłonu °C 236
- Temperatura płynięcia °C -45