ELF Evolution SXR 5w30 (olej syntetyczny)

ELF EVOLUTION SXR 5W30 jest najnowszej generacji, paliwooszczędnym, wielosezonowym olejem silnikowym. Dzięki zastosowaniu ultra nowoczesnej technologii opartej na specjalnej formule IMF (Intra Molecular Friction) – specjalna hydro-syntetyczna baza XHVI, pakiet modyfikatorów tarcia i specjalnych dodatków znacznie zmniejsza opory tarcia wewnętrznego oleju co daje obniżenie tarcia w silniku i doskonałą ochronę silnika.

ELF EVOLUTION SXR 5W30 dzięki zastosowaniu formuły IMF(Intra Molecular Friction)gwarantuje doskonałą ochronę silnika przy znacznej oszczędności paliwa.

Zastosowanie

  • ELF EVOLUTION SXR 5W30 jest szczególnie zalecany do smarowania wszystkich nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych: pracujących na benzynie ołowiowej i bezołowiowej, wielozaworowych, wolnossących i z turbodoładowaniem, również i tych, które wyposażone są w katalizatory spalin. Może być on stosowany w jeździe miejskiej i po autostradzie z dużą prędkością, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych.

Właściwości 


ELF EVOLUTION SXR 5W30 posiada:

  • doskonałą płynność w niskich temperaturach, co w połączeniu z odpowiednio dobranym i dodatkami antyzużyciowymi zapewnia: łatwy, oszczędzający akumulator rozruch silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących jego części, szybkie osiągnięcie optymalnej temperatury pracy,
  • wycisza pracę rozrządu w silnikach z hydraulicznym sterowaniem zaworów,
  • bardzo wysoki wskaźnik lepkości zapewniający odpowiednie smarowanie w wysokich temperaturach związanych z pracą silnika przy wysokich obrotach i pod dużym obciążeniem (np. jazda sportowa),
  • wyjątkową stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami myjąco – dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów, osadów i szlamów,
  • bardzo niską temperaturę krzepnięcia oleju pozwalającą na użytkowanie go w najtrudniejszych warunkach,
  • szczególnie niską lotność, co zmniejsza zużycie oleju w silniku,
  • całkowitą neutralność w stosunku do powszechnie stosowanych uszczelek,
  • doskonałe własności antykorozyjne i antypienne.

Normy i specyfikacje:

  • ACEA 2002: A5/ B5
  • API: SL / CF – ENERGY CONSERVING
  • RENAULT: wszystkie typy (oprócz silnika 1.9 dCi i Clio II 2.0 16V 165 KM)

Dane techniczne:

  • Gęstość w temperaturze 15°C                       kg/m3                   855
  • Lepkość kinematyczna w temp. 40°C           mm2/s                  51
  • Lepkość kinematyczna w temp. 100°C         mm2/s (cSt)         9,84
  • Lepkość dynamiczna w -15°C                         m.Pa.s (cP)         <5180
  • Wskaźnik lepkości                                              –                           168
  • Temperatura zapłonu                                      °C                          236
  • Temperatura płynięcia                                     °C                          -45