ELF Competition STI 10w40 (olej półsyntetyczny)

ELF COMPETITION STI 10W40 jest najnowszej generacji, wielosezonowym, olejem półsyntetycznym, zestawionym ze specjalnie wyselekcjonowanych bazowych olejów syntetycznych i mineralnych oraz dodatków uszlachetniających.

ELF COMPETITION STI 10W40 dzięki swojej ultra nowoczesnej koncepcji jest olejem, który z powodzeniem przeszedł serię testów według specjalnej procedury Stowarzyszenia Wyrobów Chemicznych (CMA code of practice). Procedura ta stanowi podstawę normy jakościowej SJ, nadawanej przez Amerykański Instytut Nafty (API). Zaliczone zostały również procedury „ATC i ATIEL Code of practice” wymagane do otrzymania najnowszych norm ACEA.

Zastosowanie

ELF COMPETITION STI 10W40 jest szczególnie zalecany do smarowania wszystkich nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych: pracujących na benzynie ołowiowej i bezołowiowej, wielozaworowych, wolnossących i z turbodoładowaniem, również i tych, które wyposażone są w katalizatory spalin. Może być on stosowany w jeździe miejskiej i po autostradzie z dużą prędkością, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych.

Właściwości

ELF COMPETITION STI 10W40 posiada:

  • doskonałą płynność w niskich temperaturach, co w połączeniu z odpowiednio dobranymi dodatkami antyzużyciowymi zapewnia: łatwy, oszczędzający akumulator rozruch silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących jego części, szybkie osiągnięcie optymalnej temperatury pracy, co zmniejsza emisję produktów niecałkowitego spalania oraz istotne zmniejszenie zużycia paliwa (1,9% według testu API seq.VI),
  • wycisza pracę rozrządu w silnikach z hydraulicznym sterowaniem zaworów,
  • bardzo wysoki wskaźnik lepkości zapewniający odpowiednie smarowanie w wysokich temperaturach związanych z pracą silnika przy wysokich obrotach i pod dużym obciążeniem (np. jazda sportowa),
  • wyjątkową stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami myjąco-dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów, osadów i szlamów,
  • bardzo niską temperaturę krzepnięcia oleju pozwalającą na użytkowanie go w najtrudniejszych warunkach,
  • szczególnie niską lotność, co zmniejsza zużycie oleju w silniku,
  • całkowitą neutralność w stosunku do powszechnie stosowanych uszczelek,
  • doskonałe własności antykorozyjne i antypienne.

Normy i specyfikacje:

  • ACEA A3-96 / B3-96
  • API SJ / CF
  • US ARMY MIL-L-46152 D
  • MERCEDES-BENZ 229.1
  • Volkswagen 500.00 / 505,00 (11/92)
  • Rover G4 / 057
  • BMW / Porsche olej homologowany

Dane techniczne:

  • Gęstość w temperaturze 15°C                       kg/m3                   875
  • Lepkość kinematyczna w temp. 40°C           mm2/s                  95,7
  • Lepkość kinematyczna w temp. 100°C         mm2/s (cSt)         14,3
  • Lepkość dynamiczna w -20°C                         m.Pa.s (cP)           3100
  • Wskaźnik lepkości                                              –                           154
  • Temperatura zapłonu                                      °C                          218
  • Temperatura płynięcia                                     °C                          -33